logo Facebook
i slova jsou činy

Celkový zásah tisku je stabilní - 7, 6 milionů obyvatel ČR

09. listopadu 2019 05:00 / autor: Jan Mrzena

Unie vydavatelů zveřejnila výsledky MEDIA PROJEKTU za letošní druhý a třetí kvartál. Celkový zásah tisku je více než 86 % lidí ve věku 12-79 let. Deníky a jejich přílohy čte 66 % populace, alespoň jeden časopis zaujme 79 %, tedy 7 milionů obyvatel.

„Čtenost novin a časopisů byla v letošních letních měsících stabilní. Údaje o počtech čtenářů na jedno vydání tiskových titulů zůstávají na vysoké úrovni, neboť celková čtenost všech tiskových titulů na vydání dosahuje téměř 72 % populace ve věku 12-79 let,“ komentoval výsledky MEDIA PROJEKTU výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.

Mezi deníky se pořadí dlouhodobě nemění. Nejčtenějším celostátním deníkem je Blesk (873 tis. čtenářů na vydání, oproti minulému měření úbytek 32 tisíc), následuje MF DNES (513 tisíc, úbytek 35 tisíc) a Právo (221 tisíc, úbytek 16 tisíc). V závěsu zůstaly Sport (215 tisíc, úbytek 9 tisíc), AHA! (199 tisíc, úbytek 9 tisíc) a Lidové noviny (189 tisíc, úbytek 12 tisíc). Vysoký zásah vykazuje síť Deníků (479 tisíc, pokles 31 tisíc). Nejvíc čtenářů mají Deníky v Moravskoslezském kraji (91 tisíc, nárůst 6 tisíc) a ve východních Čechách (68 tisíc, úbytek 13 tisíc), středočeský a Pražský deník (68 tisíc, nárůst 6 tisíc).

Velký zájem je stále o deník Metro, který je zdarma (449 tisíc, úbytek 25 tisíc). Nejčtenějším suplementem byl Blesk magazín TV (1 083 tisíc, úbytek 14 tisíc), následuje TV magazín vkládaný do Deníků (791 tisíc, úbytek 34 tisíce) a Magazín DNES + TV (586 tisíc, úbytek 16 tisíc). I další specializované suplementy DNES dosahují trvale vysokých čísel.

Z prodávaných časopisů vykázaly největší počet čtenářů tituly Nedělní Blesk (453 tisíc, nárůst 3 tisíce), TV max (442 tisíc, úbytek 5 tisíc) a Rytmus života (410 tisíc, úbytek 27 tisíc). Časopisem s největším počtem čtenářů je bezplatný 5plus2 (686 tisíc, úbytek 69 tisíc).

Mezi jednotlivými žánrovými skupinami si v posledním čtvrtletí vedly nejlépe časopisy pro ženy a časopisy životního stylu pro ženy či společenské časopisy, neboť v těchto skupinách došlo k nárůstu počtu čtenářů u největšího počtu zařazených titulů.

Největší zásah inzertní sítě (na jedno vydání) má mediální skupina MAFRA (3 439 tisíc, úbytek 65 tisíc), následují CZECH NEWS CENTER (3 239 tisíc, úbytek 116 tisíc) a VLTAVA LABE MEDIA (2 525 tisíc, úbytek 52 tisíc).