logo Facebook
i slova jsou činy

Nesouhlasím, aby se znovu navyšovalo množství reklamy na ČT, tvrdí HANA LIPOVSKÁ

06. srpna 2020 16:33 / autor: Ivana Chmel Denčevová

V poslední volbě radních České televize byla zvolena Hana Lipovská. Již před samotnou volbou k ní byla upřena jistá pozornost, častokráte kritická. A po volbě, také v důsledku jejích mediálních vystoupení, tato situace pokračovala. Na otázku, jak sama tuto situaci vnímá, odpovídá: „Pokud má člověk mluvit do chodu médií, tak musím vnímat, jak média fungují. A z tohoto hlediska si myslím, že je dobře, že i kandidáti do rad se dostávají do tlaku médií.“

Její priority, jak před volbou avizovala, navazují na její dosavadní studium i praxi a týkají se ekonomiky. Nejen kontrola hospodaření, ale také efektivita této instituce a její infrastruktura. K financování, které je postaveno především na koncesionářských poplatků, patří také příjem z reklamy, který byl ale v minulosti výrazně snížen. K tomu Hana Lipovská konstatuje: „Velmi silně nesouhlasím, aby se reklama vracela do České televize.“ K argumentům proti uvádí například riziko možného vlivu inzerentů.

K ekonomickému fungování televize veřejné služby dodává, že dle jejího názoru existuje vnitřní dluh, „který vzniká několika způsoby. Jedním z nich je, že podle určitého způsobu přístupu k účetnictví – a to legitimnímu – hospodaří s rozpočtem vyrovnaným, bohužel ale hospodaří s tímto vyrovnaným rozpočtem jenom proto, že si může sáhnout do vnitřních rezerv…. Ale když saháte do rezerv, tak je někde něco špatně,“ a dodává: „Má smysl se dívat na položky od pěti nul víc, když se podíváme na nejjednodušší věci, tak je to např. řízení kurzové eurové politika ČT. Také krátkodobý kapitál, jako jsou např. kamery, vozy, zda mají být kupovány, či je vhodnější je pořizovat na leasing, či formou pronájmu.“