Ne vždy jde výhradně o obsah. Podívejte se na naše rozhovory, sledujte body language, gesta a nonverbální vyjádření. Váš pocit doplní to, co můžete slyšet nebo číst. Najdete zde také záznamy jednání, kterých byste se rádi zúčastnili.
Koronavirus je tématem, před kterým vskutku nelze utéci. „Média jsou v současnosti ve vleku jednoho tématu, je to dělostřelecká palba, ale asi to jinak nejde. Za rok se událo zároveň tolik věcí, které s tím souvisejí, např. Fond obnovy EU a prolomení dluhové brzdy a další. Stejně tak i další témata, typu covid pasy, které nás přibližují k poměrům panujícím v Číně,“ říká komentátor a publicista Daniel Kaiser.
Celý článek
83% občanů České republiky čte tisk, ať denní či časopisecký. To je výstup z průzkumu týkajícího se třetího a čtvrtého čtvrtletí minulého roku. „V informování o koronavirové krizi měla média nezastupitelnou roli,“ konstatuje tak výkonný ředitel Unie vydavatelů Václav Mach.
Celý článek
Na straně jedné mají být pověstnými hlídacími psy demokracie, na straně druhé bývají i od nejvyšších představitelů státu častováni názvy, za které by se slušný člověk musel stydět. Právě taková je pozice novináře v České republice. Příznačné je, že definice této profese v našem právním pořádku neexistuje.
Celý článek
Rada Českého rozhlasu přišla o jedno z členů. Petr Arenberger musel po jmenováním ministrem zdravotnictví svou mediální funci složit. V rozhovoru, který pro Česká média natočil s Janem Mrzenou v roce 2019, mluvil o Vinohradské nemocnici a náročnosti jejího managementu, o zdravotních pojišťovnách a obrazu zdravotnictví v médiích, ale především o České televizi, Českém rozhlasu a jeho působení v radě.
Celý článek
V roce 1996 začal vycházet první internetový deník Neviditelný pes, který založil spisovatel a publicista Ondřej Neff. „Za tu dobu se svět internetu změnil naprosto zásadně, tenkrát to byl hokus pokus pro výstředníky mého typu,“ konstatuje a dodává: „ a téma mezí svobody na internetu, je trvalé, táhne se po celou dobu jako červená niť.“
Celý článek
Komunikace vlády v období koronavirové krize je tématem, které nás provází již více než rok. Specialista na komunikaci Jakub Horák ve svém hodnocení konstatuje: „Vláda by za svou komunikaci ode mě dostala tak čtyřku nebo pětku,“ a vysvětluje dle něj zásadní chyby a také důsledky, které znamenají, „že velká část společnosti nedůvěřuje už takřka ničemu a dokonce cca 40 % lidí je přesvědčeno, že epidemie vůbec neexistuje.“
Celý článek
Spisovatelka, jejíž knihy jsou přeloženy do více než dvaceti jazyků a častokráte si kladou palčivé otázky související se stavem společnosti, ať v současnosti či v historii, Radka Denemarková je přesvědčena, že „literatura je také komunikačním prostředkem. A vždy ve vykloubených dobách nabízí komunikační kódy, kdy lidé chápou skryté významy.“
Celý článek
Média procházejí obtížným období, pokles inzertního trhu a rozvoj sociálních médií jsou klíčovými faktory. Předseda Syndikátu novinářů ČR Adam Černý říká: „Dopady sociálních sítí jsou dramatické, lze to srovnávat s vynálezem knihtisku,“ a dodává, že „rizikem je, že tím vstupují do veřejného prostoru lidé, kteří nenesou novinářskou odpovědnost.“
Celý článek
Svoboda na internetu, svoboda projevu, ale také další lidská práva, která je třeba v rozhodování zohledňovat, jsou dnes často skloňované termíny. Je možná škoda, že se stejně často neobjevuje slovo ´povinnost,´ až se může zdát, že člověk má pouze práva a svobody a nic v pomyslné škále na straně druhé neexistuje. I to nás dovedlo do situace, kdy na straně jedné máme mimořádně vlivná sociální média a na straně druhé snahy, záměry a pokusy jejich vliv omezit a zmírnit, aby právo fungovalo i ve světě internetu a digitálních platforem. „O rovnováze je celé mediální právo,“ říká právník specializující se právě na tuto oblast doc. Aleš Rozehnal a vysvětluje: „Naše pojetí svobody slova spočívá v tom, že každý má právo zveřejnit, co uzná za vhodné. Zakázat to by zničilo svobodu projevu.“
Celý článek
Důsledky koronavirové krize nacházíme všude. Mediální trh je jedním z těch, které pandemie zasáhla velmi tvrdě. „Jakmile se lidé zavřou doma, nekupují ani noviny a tím klesá počet prodaných kusů,“ říká předseda Regionální rady Syndikátu novinářů České republiky Radek Gális. „Zároveň je tato situace ale také tématem a výzvou pro novináře, protože například práce z domova se stala nutností a nikdo si dříve nedokázal představit, že nebude chodit do redakcí,“ dodává.
Celý článek