logo Facebook
i slova jsou činy

Ekonomická témata mohou sehrát pozitivní roli ve zpravodajství jako celku, říká PETR HOLUB

26. dubna 2021 12:38 / autor: Ivana Chmel Denčevová

Mediální svět opanoval Covid 19. Může se tak zdát, že neexistuje žádné jiné zásadní téma, ani pro současnost, ani pro budoucnost. „O ekonomická témata se najednou nikdo nezajímá,“ říká publicista a komentátor Petr Holub a vysvětluje, že „právě ekonomická témata mohou sehrát pozitivní roli ve zpravodajském celku.“

„Zdravotnická témata se týkají současnosti a toho, jak zabránit nejhoršímu. Popis toho, jak se ekonomika hroutí, je v nyní dominantní. Ale je tady i perspektiva plánování. Je třeba sdělovat, jak stávající krizi překonat a jaké kroky musíme udělat.“

Jako příklady uvádí kroky amerického prezidenta Bidena, který představil rozvojové balíčky, jež lze srovnat s návrhy a opatřeními spjatými s obdobím po velké hospodářské krizi třicátých let minulého století, osobností prezidenta Roosewelta a jeho New Dealu.

„Přiblížení ekonomických témat přirovnáním k rodinnému rozpočtu, či srovnáním s historiií, perfektně funguje. Novináři v USA to umí a posluchači či čtenáři si pak dokáží udělat představu,“ vysvětluje Petr Holub. I to ho vede ke konstatování, že „ekonomičtí novináři například v Německu či v USA to tak lehce nevzdali. Stávající krizovou situaci popisovali právě ve srovnání s ekonomickou krizí 30. let a věnovali se také tomu, jak společnost reaguje.“

Ekonomická budoucnost by měla dle Petra Holuba být klíčovým tématem nadcházejících podzimních voleb a voliči by odpovědi na tyto otázky měli od kandidujících subjektů vyžadovat. Publicistickým ohlédnutím, zachycením sledu událostí, reakcí médií na dané dění se Petr Holub věnoval v nedávno vydané knize s jednoduchým názvem Pandemie, ve které se obrací ke krizi spjaté s tzv. prasečí chřipkou v letech 2005 – 2006.